سه دره

گروه کوه نوردی سینا، آران وبیدگل

جمعه 8/10/96

رفت:1:15- برگشت :حدود نیم ساعت

------------------------------------------------------------------------------------------------

سه دره  یکی از ارتفاعات  قمصر کاشان است که درشمال شرقی قمصر ودر شمال روستای مازگان واقع شده است.این ارتفاع جاده ی خاکی ماشین رویی هم داردکه از سمت راست مازگان با آنجا ارتباط برقرار می شود.این ارتفاع که منطقه ی وسیعی رادربرمی گیرد درتملک شخصی به نام آقای منوچهری است که با انواع درختان مخصوصا درخت گردو وبادام آنجا را آباد کرده است.برای تامین آب آنجا نیز یک آبگیر یا استخربزرگ روباز ودو آب انبارتعبیه کرده که مانع به هدر رفتن آب وذخیره برای تابستان ومواقع کم آبی می شود.

گروه کوه نوردی سینا جمعه 8/10/96 مسیر خود را این قسمت از کاشان را انتخاب کردند.طبق روال همیشه بعد ازنماز صبح به راه افتادیم. ساعت 7:30 صبح درابتدای جاده ی خاکی مازگون پیاده شدیم وبعداز چند دقیقه نرمش وآمادگی بدنی از قسمت کوهستانی به حرکت خود ادامه دادیم. حدود ساعت 8:45به منطقه ی مسطح ارتفاع سه دره  نزدیک آب انبار ها رسیدیم.درآنجا با آماده کردن چای وخوردن صبحانه از طریق راه روستای مازگون به پایین آمدیم.مسیر رفت ما مسیری سنگی است ولی برگشت تا روستا شیبی تند وماسه ای دارد که پایین آمدن را تاحدودی راحت می کند.موقع برگشت بچه ها چند دقیقه ای هم در کنار چشمه ی روستا استراحت کردند.حدودساعت 10:30 به قمصر رسیدیم وبه سمت آران وبیدگل حرکت کردیم.

برچسب‌ها: سه دره کویرداغ آران وبیدگل...