بیشه نیاسر96

کوه پیمایی در ارتفاعات بیشه نیاسر

گروه کوه نوردی سینا ،

جمعه  4/12/96

بالاتر از چشمه اسکندریه، بنایی وجود دارد که مربوط به اواخر دوره اشکانی یعنی حدود 1800 سال پیش است. این بنا که در سالهای اخیر به طور کامل بازسازی شده، بدون دیوار، با سقفی تقریبا گنبدی و استوار بر چهار ستون می‌باشد که معروف به چارطاقی یا چهار طاقی نیاسر (اتشکده باستانی نیاسر) است. چهارطاقی‌های زیادی در سایر نقاط کشور وجود دارد که قرار گرفتن چهارطاقی نیاسر در یک منطقه توریستی، آنرا در رده یکی از معروف‌ترین‌ها قرار داده است. آتشکده نیاسر بوسیله اردشیر بابکان مؤسس سلسله ساسانى ساخته شده و اولین معبد و آتشکده‏اى است که سلسله ساسانى در اوج رواج دین و آئین زرتشتى در ایران بنا کرد.

بنای این آتشکده سمبل 4 عنصر اصلی باد، آب ،خاک و آتش است و هر کدام از ستون‌ها دقیقا یکی از 4 جهت اصلی را نشان می‌دهند. در کنار بیشتر آتشکده‌ها چشمه آب و درخت چنار وجود دارد.

=======================

جمعه 4/12 حدود ساعت 6 صبح به طرف نیاسر به راه افتادیم.یک ربع به هفت با عبور از تالار نیاسر وچشمه اسکندریه وآتشکده چار تاقی در نگهبانی جاده معدن توقف کردیم وکوهپیمایی به طرف مزرعه بیشه حرکت کردیم.

حدود 2 ساعت در ارتفاعات کوهپیمایی کردیم تا به بیشه رسیدیم.حدود نیم ساعت استراحت وصرف صبحانه هم طول کشید.

سپس به طرف تالار نیاسر به راه افتادیم.برگشت هم 2 ساعت زمان برد.ساعت 11:45 به چارتاقی تالار نیاسر رسیدیم وبه طرف شهر حرکت کردیم.

هر فردی بعد از صعود از یک قله فوق العاده دشوار درخواهد یافت

که قله های بسیار بزرگ دیگری برای صعود وجود دارند.

“نلسون ماندلا”

برچسب‌ها: بیشه نیاسر96

کویرداغ آران وبیدگل...
ما را در سایت کویرداغ آران وبیدگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kaviredaga بازدید : 139 تاريخ : يکشنبه 20 اسفند 1396 ساعت: 12:12