ویلیجیا96

صعودبه قله ی ویلیجیا از توابع استان مرکزی

گروه کوهنوردی سینا

روز جمعه 3/6/96

مدت زمان صعود:30/1 تا چشمه و15/1 تاقله(45/2ساعت)

مدت زمان فرود: یک ساعت تا چشمه ویک ساعت هم تا ابتدای مسیر(2 ساعت)

با استراحت در حدود 30/5 ساعت

حدود 9ساعت مدت زمان تقریبی از آران وبیدگل رفت وبرگشت

ارتفاع : 3380 متر                  درجه سختی : نیمه سنگین

ویلیجیا:

قله ویلیجیا به ارتفاع ۳۳۸۰متر بعد از قله شهباز، بلندترین قله استان مرکزی محسوب می شود که در مجاورت روستای جاسب وخاوه و در مرز استان های مرکزی، قم و اصفهان قرار گرفته است.

مسیر دسترسی به روستای جاسب:

1-مسیرغربی:از جاده قدیم قم به اصفهان، پس از پشت سر گذاشتن سلفچگان به سمت دلیجان ادامه مسیر داده و حدود ۵ کیلومتر مانده به دلیجان در حالی که دریاچه کم آب سد پانزده خرداد را در سمت راست خود مشاهده می کنید، دوربرگردان را به سمت روستای جاسب برگردید.

1-مسیرشرقی: ازکاشان حرکت می کنی بعداز عبور ازراوندومشهد اردهال مسیر خاوه را درجاده ی کاشان-دلیجان ادامه می دهی.سه چهارکیلومتربالاتراز مشهداردهال سمت راست مسیر خاوه را ادامه می دهی.

گزارش:

جمعه 3/6/96 ساعت 4:30صبح از اران وبیدگل به طرف روستای خاوه حرکت کردیم.ساعت5:30 نماز صبح را در زیارت مشهد اردهال خواندیم وبعداز زیارت به طرف خاوه حرکت کردیم.ساعت 6:30 بعدازعبورازخاوه درانتهای جاده ی خاکی در دامنه ی کوه ویلیجیا ، کوه نوردی خود را شروع کردیم.درمسیر با جمع کردن چوب برای آتش به حرکت خود ادامه دادیم.بعداز عبور از مراتع وچشمه های مسیروتماشای انواع گیاهان خودرودرساعت 8به سرچشمه ی قل قله چی رسیدیم.تعدادی از بچه ها ماندند وتعدادی هم مسیر را برای صعود به قله ادامه دادند. ابتدای مسیرسنگلاخی ونسبتا راحت است.بعد مقداری مسیر سخت شد تا جایی که باید حتما دست به سنگ وخیلی با احتیاط حرکت کرد.نزدیک قله  دوباره مسیر کمی راحت می شود.

برچسب‌ها: ویلیجیا کویرداغ آران وبیدگل...
ما را در سایت کویرداغ آران وبیدگل دنبال می کنید

برچسب : ویلیجیا, نویسنده : kaviredaga بازدید : 133 تاريخ : جمعه 31 شهريور 1396 ساعت: 20:26