وش96

جمعه 24/6/96

تعدادشرکت کنندگان:20نفر

موقعیت:

روستای وش یه روستای کم جمعیت و بسیار قدیمیه.این روستا مابین دو قله ی جبار و سفید کوه قرار گرفته. مسیر رسیدن به این روستا اینطوریه که در جاده ی قدیم نطنز -کاشان و در ۳۵ کیلومتری کاشان به روستای شجاع آباد می رسیم. از این روستا بعد از ۲۵ کیلومترعبور از یک جاده دیگر وارد روستایی به نام تتماج می شویم. در سمت چپ روستای تتماج از یک جاده ی خاکی به سمت جنوب پس از طی چهار کیلومتر به چشمه ای می رسیم.ماشین ها را در این نقطه گذاشته و سپس از دامنه ی کوه در یک جاده ی مالرو عبور کرده و بعد از طی مسافتی حدود ۲۸۰۰متر به کوه سفید می رسیم.این مکان دارای مهمانپذیر ، مسجد و سرویس بهداشتی است.که دارای دو زیارتگاه با فاصله ۵ کیلومتری هم قرار دارند این دو زیارت به نام های کعبه ی کوچک و کعبه ی بزرگ معروفند. در روز ۲۸ صفر یک نخل را از روستای وش به این مکان می آورند و عزاداران روستاهای دیگر نیز به این مکان آمده به عزاداری می پردازند.

گزارش:

ساعت 6 صبح جمعه 24/6/96 به طرف روستای تتماج-وش حرکت کردیم. بعدازگذشتن ازتتماج وطی کردن مسیرتقریبا 4 کیلومتری جاده خاکی وش ساعت 7:30 درپارکینگ ابتدای مسیروش توقف کردیم وکوه پیمایی را آغاز نمودیم.

چون عبور ومرور اهالی فقط ازاین مسیر کوه بوده به همین دلیل مسیر را با تخته سنگ های بزرگ  صاف ومسطح کردهاندتا انسان وحیوانات اهلی بتوانند به راحتی ازآنجا عبورکنند.

ساعت 9 به زیارت کوه سفید رسیدیم ومسیر را به طرف دره که شیبی تندداشت وبه روستای وش ختم می شد ادامه دادیم.

حدود ساعت 9:30 به روستا رسیدیم.روستایی زیبا با درختان کهنسال ،خانه های چوبی وسکوت صبحگاهی دل انگیزکه تماشای آنجا باعث کند شدن سرعت ما می شد. با عبور ازکوچه پس کوچه های روستا وکوچه باغ ها به برکه ای زیبا که خزه ها واب شفاف چشمه زیبایی خاصی به آنجا داده بود رسیدیم.

با اتراق واستراحت وخوردن صبحانه و جمع کردن وسایل ،ساعت10:30 به طرف پارکینگ حرکت کردیم.ساعت 12 به پارکینگ رسیدیم وبه طرف شهر حرکت کردیم.

زندگی بدون خاطره اصلا زندگی نیست.

برچسب‌ها: وش96 کویرداغ آران وبیدگل...
ما را در سایت کویرداغ آران وبیدگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kaviredaga بازدید : 133 تاريخ : جمعه 31 شهريور 1396 ساعت: 20:26