علم کوه

صعود به علم کوه فنی ترین و دومین کوه مرتفع ایران

ارتفاع 4850 متر

پنجشنبه وجمعه 15_16 تیرماه 96

چهار شنب شب ساعت 12 از آران و بیدگل به تعداد 31 نفر به طرف کلار دشت و رود بارک حرکت کردیم.ساعت 9صبح پنجشنبه در روستای رودبارک در مقابل مجتمع فد راسیون توقف کردیم.

بعداز تعویض لباس وخوردن صبحانه با نیسان به طرف تنگ گلو ابتدای مسیر کوهنوردی رفتیم.در حدود 2 ساعت این مسیر را طی کردیم

ساعت 11:30 از نیسان پیاده شدیم و11:45 مسیر استراحتگاه کوهنوردان را در پیش گرفتیم. راهی تقریبا هموار وسرسبز که در بعضی از شیب ها باید از برف عبور می کردیم.

حدود ساعت دو به حصارچال رسیدیم.بعداز نماز وناهار ومدتی استراحت صعود کوتاهی به یکی از قلل آن منطقه که دارای چشم اندازی زیبا ودریاچه ای که به همراه بر فهای اطر اف خود زیبایی آنجا را دو چندان کرده بود جهت هم هوایی برای صعود سنگین روز بعد رفتیم.

ساعت 7 بعد از ظهرپایین بودیم.بعداز استراحت ونماز وشام ،ساعت 11 خوابیدیم.

جمعه ساعت 4 بیدار شدیم وبعداز نماز وخوردن مقد اری صبحانه ساعت 5:15 به طرف قله به راه افتادیم .ساعت 11:15تمامی گروه موفق شدند بر فراز فنی ترین قله ایران بایستند.

بعداز نیم ساعت استراحت وگرفتن چند عکس در آن محیط شلوغ وقله ای کوچک به طرف پایین حرکت کردیم.

ساعت 3بعداز ظهر در استراحتگاه بودیم.با خواندن نماز وخوردن ناهار وجمع کردن وسایل وچادرساعت 4:15 به طرف تنگ گلوراه افتادیم.

ساعت 5:45 تنگ گلو رسیدیم و با نیسان دو مرتبه این مسیر سخت وسنگلاخی را به سمت مجتمع فدراسیون طی نمودیم.

ساعت 7:30 به مجتمع که محل استقرار اتوبوس بود رسیدیم.بعداز تعویض لباس وجمع شدن دوستان ساعت 8:15 به طرف آران و بیدگل حرکت نمودیم.

صبح شنبه بعد از یک توقف کوتاه در کلاردشت برای شام،حدود ساعت 5:30 در آران و بیدگل بودیم.سپس  با خدا حافظی از دوستان یکی دیگر از خاطرات به یاد ماندنی ولذت بخش را  در  بایگانی ذهنمان جای دادیم.

از تمامی زحمتکشان گروه از رییس هیت،مسئول فنی،جلودار،عقب دار،مسئول آموزش وکلیه دوستانی که در این برنامه همکاری نمودند کمال تشکر وقدردانی را دارم

آرزوی سلامتی وشادکامی برای تمامی همنوردان

به امید صعودی دوباره در کنارهم

برچسب‌ها: علم کوه کویرداغ آران وبیدگل...
ما را در سایت کویرداغ آران وبیدگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kaviredaga بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت: 20:06