ریگنوردی وگردشگری

ریگ نوردی وگردشگری

گروه کوهنوردی مهرگان تهران

روز پنج شنبه وجمعه 28و29/11/95

پنج شنبه28/11 ساعت 5:30 صبح گروه کوهنوردی مهرگان تهران به سرپرستی دکتر شوشتریان طبق برنامه ای که از قبل صحبت شده بود وارد آران وبیدگل شدند.با ورود ایشان به شهروسلام واحوالپرسی به طرف ویگل شهر آبا واجدادی ومدفون شده در زیر خاک رفتیم.

حدود ساعت 6:30ریگ نوردی را شروع کردیم.بعداز رسیدن به ویگل وتوضیح مختصری راجع به این منطقه وخوردن صبحانه ،ساعت 8:30 به طرف مینی بوس حرکت کردیم.سپس راهی سنبک شدیم.ساعت 9 مسیر ریگنوردی را از محدوده ریگ بلند به طرف سنبک شروع کردیم.حدود ساعت 10:30 به چاله های سنبک رسیدیم ودر چاله آقای مهدیزاده مستقر شدیم.بعداز استراحت کوتاهی مشغول خوردن چای که آقای توکلی ،سالمی وآقای اسدی راننده گروه تهیه کرده بودندشدیم.

سپس مشغول تماشاوصحبتهای آقای مهدیزاده راجع به چاله ها وکشت هندوانه دیمی شدیم.بعداز این برنامه وخوردن ناهار به طرف شهر راه افتادیم.ابتدا در شهر به آرامگاه حاج سلیمان صباحی رفتیم وبا چند دقیقه توقف در آرامگاه وخواندن فاتحه آماده حرکت به طرف آران شدیم.

در آران به محله دربند رفتیم واز حوض خانه ی زیر زمینی وعصار خانه وخانه افتخار السلام وچند خانه قدیمی در این راسته دیدن کردیم.

حدود ساعت 5 به طرف بیدگل حرکت کردیم وبه مجموعه تاریخی بنی طبا رفتیم. در آنجا نیز از خانه وآب انبار آقا شهاب ومسجد نقشینه دیدن کردیم.

در مسیر برگشت به مینی بوس به زورخانه محله تو ده بیدگل هم سری زدیم و دوستان نیزبا میل وکبا ده ووسایل زورخانه چند دقیقه ای مشغول بودند.

بعداز دیدن زورخانه جهت استراحت وخواب به طرف کانون شهید بنی طبا رفتیم.بعداز مستقر شدن در سالن کانون وتهیه کال جوش برای شام وصرف شام وچند دقیقه ای گپ وگفتگومشغول استراحت و خواب شدند.

جمعه 20/11 حدود ساعت5:30 آماده شدند تا به ریگ نوردی به رمل های باقیات والصالحات برویم.ساعت 6:30 به مکان مورد نظر رسیدیم وبا دوستان همشهری خود به سرپرستی آقای جواد عربیان که منتظر ما بودند ریگ نوردی را شروع کردیم.

تقریبا تا ساعت 9:30 بچه های کوهنورددر رمل ها مشغول ریگ نوردی وبازی وشادی بودند واز هوای دلپذیر طبیعت بکرکویر لذت می بردند.

بعد به طرف ماشین ها به راه افتادیم ومشغول صرف صبحانه وچای مطبوعی که آقای عربیان وگروهش آماده کرده بودندشدیم.

سپس به طرف خانه باغ گردشگری آقای شاکر رفتیم.در آنجا هم دوستان از فضای تاریخی آنجا استفاده کردندوباچای آتشی که دوستان آماده کرده بودند خستگی خود را رفع کردند.

ناهارهم در همین مکان با گوشت لوبیای محلی که دوستان تهیه کرده بودند صرف شد.بعداز ناهار، برای بازدید از شهر زیر زمینی اویی در نوش آباد آماده شدیم.حدود ساعت یک ونیم به طرف نوش آباد به راه افتادیم.

با وارد شدن به ورودی شهر زیرزمینی که مخزن یک آب انباراست آقای علوی از دوستان وراهنمای آنجا نیز به ما ملحق شدند.ایشان با توضیحات مقدماتی در محوطه ورودی ما را به داخل شهر زیر زمینی هدایت نمودند.در داخل شهر هم با مستقر شدن در اتاقک ها وراهرو های آنجا توضیحات لازم وضروری را ارائه دادند.

بعداز بازدید از شهرزیر زمینی به طرف قلعه سیزان نوش آباد که از دوره ایلخانی به جای مانده ،حرکت کردیم.دوستان تهرانی از قلعه هم دیدن کردندوبا چند عکس یادگاری به سفرورزشی ،فرهنگی وتفریحی خود پایان دادند.

بعد از پایان برنامه به طرف آران وبیدگل حرکت کردیم وحدود ساعت 4:30 در هوای ابری وبارانی با دوستان خداحافظی کردم وآنهارا در برگشت به تهران به امان خدا سپردم.

درپایان از همه دوستان وآشنایان که ما را همراهی وکمک نمودند خصوصا آقای توکلی،سالمی ،مهدی زاده،عربیان ،دارسی ،شیخی،شاکروعلوی تشکر وقدردانی می شود.

روزگاربه کامتان و پر از نشاط وانرژي های مثبت ، سرافرازيتون مستدام .

برچسب‌ها: گردشگری, ریگ نوردی کویرداغ آران وبیدگل...
ما را در سایت کویرداغ آران وبیدگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kaviredaga بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت: 21:29